Klantenservice

Klantenservice 2024-03-26T12:29:25+00:00

Hieronder vind u alle informatie betreft betaling, retouren, verzending etc.

Betaalmethoden

Bij RoKo kunt u op 3 verschillende manieren betalen:
• Contante betaling in De Goorn
• iDEAL
• 3 dagen voor levering bijgeschreven

Hieronder volgt een korte uitleg over wat de diverse methoden inhouden:

Contante betaling
Indien u met contant geld of per pin wilt betalen kunt u terecht in onze showroom aan de Wieder 35 1648 GA in De Goorn.

iDEAL
In u kiest voor betalen via iDEAL maakt u direct bij het afronden van uw bestelling via internetbankieren het bedrag aan ons over. Dit gebeurt via de vertrouwde internetbankier-omgeving van uw eigen bank. iDEAL is vertrouwd, gemakkelijk, veilig en snel. Op iDEAL.nl vindt u de vele voordelen van deze betaalmethode.

3 dagen voor levering bijgeschreven
Bij deze methode ontvangt u van ons per e-mail de factuur. U zorgt ervoor dat het factuurbedrag 3 dagen voor levering op onze bankrekening is bij geschreven. Let op: pas op het moment dat wij de betaling ontvangen hebben maken wij met u de leverafspraak.

Betalen vanuit het buitenland
Voor betalingen vanuit het buitenland geldt een afwijkende manier van betalen. U ontvangt de factuur en door middel van een internationale bancaire overschrijving voldoet u 7 dagen voor levering de betaling. Om deze bankoverschrijving te kunnen verrichten heeft u de IBAN en BIC code van ons nodig.

Roko BV
Bank rekening: 307602494
IBAN code: NL53rabo0307602494
BIC code: raboNL2u

Vanaf buitenlandse bankrekeningen is het helaas niet mogelijk om middels een éénmalige machtiging te betalen. Indien u vragen heeft over betalingen vanuit het buitenland, neem dan contact op met de afdeling verkoop, bereikbaar per e-mail via info@roko.nl of telefoonnummer 0031-229540517.

Bezorging

RoKo laat de keuze aan u. Wilt u de producten aan huis (of bepaald afleveradres) bezorgd hebben of gaat u ze liever zelf afhalen? In het eerste geval maakt u met de afdeling orderverwerking een afspraak voor levering op een door u bepaalde werkdag. Op deze dag zal in principe de hele dag iemand op het afgesproken adres aanwezig moeten zijn om de artikelen in ontvangst te nemen.
U kunt er ook voor kiezen om de spullen op een tijdstip dat het u uitkomt bij een afhaallocatie zelf af te halen. Ook in dit geval maakt u een afspraak, zodat we zorgen dat de producten klaar liggen.
In principe worden de artikelen in 1 keer uitgeleverd. Indien er bij artikelen in uw bestelling grote verschillen zijn in levertijd, biedt RoKo de mogelijkheid om uw bestelling zonder extra kosten in 2 delen te leveren. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de voorraadartikelen direct te laten leveren en de overige artikelen pas op het moment ze binnen zijn. Op die manier kunt u vaak alvast een begin maken met de installatie van uw badkamer.

Levertijden

Op iedere productpagina vindt u de verwachte levertijd van het product. In het product overzicht van uw bestelling zijn ook de verwachte levertijden opgenomen. Voor het maken van een leverafspraak dient u in principe uit te gaan van het product met de langste levertijd.
RoKo doet er vanzelfsprekend alles aan om de artikelen binnen de aangegeven termijn uit te leveren. In de praktijk zijn wij echter afhankelijk van de fabrikanten en leveranciers van de producten. Het kan voorkomen dat er geheel buiten onze schuld om vertragingen optreden bij de fabrikanten en/of leveranciers. Vandaar dat we de aangegeven levertijden nooit 100% kunnen garanderen.
Wij willen u derhalve adviseren om niet langer te wachten met het plaatsen van uw bestelling als voor u strikt noodzakelijk is.

Wijze van aflevering

U maakt met RoKo een afspraak voor levering op een door u gewenste dag (maandag t/m vrijdag). Op de dag zelf kunt u ’s morgens tussen 9.30 en 10.30 uur naar RoKo bellen: 0229-540517. Onze medewerkers kunnen u dan vertellen in welk dagdeel de levering zal plaats vinden. De producten worden tot aan de (eerste) voordeur, op de begane grond afgeleverd. Dit betekent dat u zelf het transport van de producten in de woning dient te verzorgen.

Kosten afleveren

Binnen Nederland: • voor bestellingen boven € 250,- worden geen kosten berekend
• voor bestellingen onder € 250,- bedragen deze € 10,-.
• voor levering op één van de Waddeneilanden bedragen deze € 35,00.
Voor België:
Levering in België is ook mogelijk:
• voor leveringen aan huis bedragen deze € 75,00 (1 pallet van 120x80x220cm).
• voor pakketzendingen bedragen deze € 20,00

Algemeen:
Indien de klant niet aanwezig is op de afgesproken dag en het afgesproken tijdstip op het overeengekomen afleveradres, of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk om te komen tot aflevering, zal het aangekochte product c.q. de aangekochte producten in overleg opnieuw worden aangeboden. Hiervoor worden herleveringskosten berekend van minimaal € 20,00.

Afhalen van uw bestelling

RoKo levert de bestelling graag aan huis. Nadeel hiervan is dat er gedurende de leverdag continu iemand op het afleveradres aanwezig moet zijn. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat u liever zelf het moment van levering bepaalt, bieden wij u de mogelijkheid om uw bestelling op een afhaallocatie bij u in de buurt kunt ophalen. Voordeel hiervan is dat u zelf het tijdstip bepaalt. Neem in dit geval contact op met de afdeling orderverwerking om een datum van afhalen af te spreken.

De afhaallocatie is:
Roko BV Wieder 35, 1648 GA De Goorn.

Betaling per pin of contant is mogelijk.
Bij Solar bestellingen diverse afhaalbalie’s in het hele land.
Alleen bij betaling vooraf.

Service en garantie

Garantie op de producten

Bij RoKo geldt de fabrieksgarantie zoals die door de verschillende fabrikanten gehanteerd wordt. Over het algemeen varieert deze garantie tussen de 1 en 5 jaren. Indien u een garantiekwestie wil melden bij RoKo, dan kunt u ons hierover mailen info@roko.nl.

Kosten van de installateur?

Indien een product als gevolg van transportschade of een fabricagefout herleverd dient te worden, zal RoKo er alles aan doen om een zo spoedig mogelijke herlevering te bewerkstelligen. RoKo kan helaas geen verantwoordelijkheid of kosten dragen die gemaakt worden door het inhuren van loodgieters, installateurs e.d. die om welke reden dan ook niet verder kunnen met nog of reeds aangevangen werkzaamheden bij een klant. Dit betekent dat RoKo nooit de kosten zal vergoeden die ontstaan indien een door RoKo geleverd product gebreken blijkt te hebben.

Retouren

Het kan natuurlijk voorkomen dat u een product of bestelling aan ons retour wilt zenden of een (gedeelte van uw) bestelling alsnog wilt annuleren. In zo’n geval maken wij onderscheid tussen voorraadartikelen en artikelen die speciaal voor u zijn besteld.
Een speciaal voor u besteld artikel kan door ons niet retour worden genomen. Een voorraadartikel nemen wij in principe wel retour.
U dient retourmeldingen van voorraad-artikelen (A-artikelen) maximaal 2 dagen na leverdatum per email aan ons te melden. Na deze periode kunnen wij ook de voorraadartikelen helaas niet meer retour nemen. In alle gevallen geldt dat de producten schoon, ongebruikt, ongemonteerd en in de originele verpakking moeten zitten.

Annuleren

Wij kunnen ons voorstellen dat u een bestelling geplaatst heeft, maar die u later alsnog wilt wijzigen, of ongedaan wilt maken. In zo’n geval dient u dit uiterlijk binnen 48 uur schriftelijk of per email aan ons te melden. Na deze periode zijn wij helaas genoodzaakt om hiervoor kosten in rekening te brengen. Deze kosten kunnen bestaan uit administratiekosten maar in het voor u meest ongunstige geval zelfs oplopen tot betaling van de gehele order. Zie hierboven ook het kopje “retouren”.
In het geval van speciaal bestelde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden, waardoor u dus de complete bestelling zult moeten afnemen.

Wijze van retoursturen

Het retourartikel kan pas geretourneerd worden, nadat u van RoKo de retourorder ontvangen heeft. Indien u een artikel retourneert, krijgt u het aankoopbedrag pas dan terug indien wij de producten in goede orde retour ontvangen hebben.
Dit betekent dat de producten:

  • in de originele en onbeschadigde verpakking zitten
  • in originele staat zijn
  • het product en/of de producten niet gebruikt zijn geweest
  • het product en/of de producten schoon zijn
  • het product en/of de producten niet ingebouwd of gemonteerd zijn geweest
  • alle eventueel bijbehorende montagematerialen volledig in de originele verpakking aanwezig zijn
  • retouraanvragen kunnen tot uiterlijk 2 dagen na levering in behandeling genomen worden
  • producten van keramiek dienen extra goed verpakt te worden doormiddel van noppenfolie. Vraag ook de voorwaarden na bij uw transporteur. Schade die wordt veroorzaakt door transport is voor eigen risico.

De kosten voor het retour zenden komen voor rekening van de klant.

Algemene voorwaarden

Artikel 1 Definities:

In deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden worden de hierna volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven :

  • Roko.nl:
    De onderneming met de handelsnaam “Roko B.V.”,
  • De website, www.roko.nl:
    De website van Roko, en alle onderliggende pagina’s, met uitdrukkelijke uitzondering van de op de website aanwezige ‘links’ naar andere websites.
  • Product:
    Het artikel of de artikelen die door het sluiten van de overeenkomst tussen Badkamermarkt.nl en de klant binnen een overeengekomen termijn aan de klant geleverd dient of dienen te worden, en waarvoor de klant de overeengekomen prijs dient te betalen.
  • Klant:
    Iedere natuurlijke persoon die met Roko bv. handelt, als bedoeld in boek 7 BW (consument).

 

Artikel 2 Algemeen:

Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en/of offerte, alsmede op iedere overeenkomst tussen Roko bv en de klant, alsmede de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 3 Aanbiedingen, offerten en bestellingen:

  1. Alle op de website getoonde aanbiedingen zijn geldig gedurende de periode dat deze op de website getoond worden, en het betreffende product door leverancier/producent geleverd kan worden. Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, worden alle meubelen, zoals wc’s, baden, wastafels, douchecellen etc., geleverd zonder toebehoren zoals kranen, verbindingsstukken, hoe ook genaamd, ook indien deze op de site wel bij het product op de foto en/of tekening worden getoond.
  2. Alle producten worden nieuw en in verpakking door fabrikant of groothandel geleverd. De producten die als showroom of outlet producten verkocht worden kunnen niet terug gestuurd worden en dienen vooraf in showroom beoordeelt te worden op eventuele beschadiging en kleurverschillen, ook word op deze producten geen geld teruggegeven.
  3. Productfilmpjes, afbeeldingen, (technische) tekeningen, maten en gewichten van te leveren producten zijn zo nauwkeurig mogelijk weergegeven op de website. Roko bv is echter niet aansprakelijk voor (de gevolgen van) fouten daarin, en/of afwijkingen daarin.
  4. De prijzen in de genoemde aanbiedingen, offerten en/of bestellingen zijn inclusief BTW, exclusief de wettelijke verwijderingsbijdrage, en exclusief verzendkosten, tenzij anders aangegeven.
  5. Roko bv. betracht uiterste zorgvuldigheid bij het samenstellen en onderhouden van onze website en maakt gebruik van bronnen die betrouwbaar worden geacht. Roko bv. staat echter niet in voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de geboden informatie, noch voor het foutloos en/of ononderbroken functioneren van de website. Aan de geboden informatie kunt u geen rechten ontlenen. Dit betekent dat Roko bv. niet verantwoordelijk is voor kennelijke foutieve weergaven van prijzen van producten. Op het moment dat prijzen kennelijk foutief op de website getoond worden kan Roko bv. niet gehouden worden om het product voor de op de website kennelijk foutief weergegeven prijs te moeten leveren. Roko bv. zal de klant bij kennisneming van de fout hiervan direct op de hoogte stellen.
    De geboden informatie is niet bedoeld als vervanging van deskundig advies. Zonder verificatie of nader advies is gebruikmaking van de geboden informatie voor eigen rekening en risico van de gebruiker.
    Het is de gebruiker van deze site niet toegestaan de informatie door te geven, te vermenigvuldigen of te verspreiden zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke toestemming van Roko bv.. Indien u via deze website een pagina raadpleegt van derden (zgn. link), wijzen wij u erop dat deze informatie wordt verstrekt door de derde die op de betreffende pagina wordt genoemd. Wij aanvaarden dan ook geen aansprakelijkheid voor de inhoud van de informatie op deze sites.

 

Artikel 4 Overeenkomst:

  1. De overeenkomst komt tot stand wanneer de klant een bestelling heeft afgerond, en Roko bv. de klant per e-mail een orderbevestiging heeft gezonden.
  2. Indien op verzoek van de klant door Roko bv. een offerte is uitgebracht, komt de overeenkomst tot stand zodra de klant deze offerte per e-mail heeft geaccepteerd, en Roko bv. de klant per e-mail een orderbevestiging heeft gestuurd conform de door de klant geaccepteerde offerte.
  3. Bij bestellingen die de somma van € 5.000,00 te boven gaan, en/of offerten voor meer dan een bedrag groot € 5.000,00, komt evenwel nimmer een overeenkomst op afstand tot stand, ook niet indien per abuis Roko bv. een orderbevestiging heeft gezonden.In dat geval zal aan de klant een door de klant voor accoord getekende orderbevestiging/offerte worden gezonden, en zijn uitsluitend van toepassing de daarin opgenomen en de daarbij gevoegde voorwaarden. Eerst na ontvangst door Roko bv. van een door de klant voor accoord getekende ontvangstbevestiging/offerte komt de overeenkomst tot stand.
  4. Hetgeen in lid 3 van dit artikel is bepaald, is eveneens volledig en onverkort van toepassing bij bestellingen en/of offerten betrekking hebbende op speciaal voor de klant te bestellen en/of op maat te maken producten, met andere woorden op alle producten die niet standaard geleverd kunnen worden, en evenmin als zodanig worden aangeboden.

 

Artikel 5 Levering:

  1. Roko bv. zal zich inspannen om binnen de aangegeven termijnen te leveren. Echter de in de offerte of op de site genoemde/aangegeven levertermijnen gelden nimmer als fatale termijnen. Roko bv. is niet aansprakelijk voor welke overschrijding van een levertermijn dan ook.
  2. Indien een in de orderbevestiging/website aangegeven levertijd evenwel met meer dan een maand wordt overschreden, is de klant gerechtigd de order middels een aangetekend schrijven te annuleren. De klant dient Roko bv. echter altijd in de gelegenheid te stellen alsnog binnen 10 dagen na de datum van het aangetekend schrijven te leveren.
    Tenzij sprake is van rechtstreekse levering, af magazijn, dat wil zeggen de klant haalt het product en/of de producten zelf op, geschiedt levering op het overeengekomen afleveradres, waarbij Roko bv. de wijze van verzending bepaalt. Roko bv. brengt voor bestellingen onder € 250,- een bedrag van € 10,- verzend/administratiekosten in rekening.
    Bestellingen boven € 250,- worden gratis bij u thuis bezorgd.
    Voor levering op Texel of op 1 van de andere Waddeneilanden brengen wij € 35,00 in rekening. Levering in België is ook mogelijk, hiervoor worden € 20,= transportkosten berekend (pakketzendingen) en € 75,00 transportkosten voor 1 pallet van 120x80x220cm. De betaling geschiedt in dat geval of 3 dagen vóór levering of á contant (rembourskosten voor betaling á contant voor België + € 7,50). U kunt ook de materialen afhalen bij één van de afhaallocaties. Alleen bij afhalen te De Goorn kan contant betaald worden.
    Levering geschiedt uitsluitend aan de (eerste) voordeur, op de begane grond; eventueel verticaal transport dient door de klant zelf te worden verzorgd, en daarvoor draagt Roko bv. geen enkele verantwoording.
  3. Indien de klant niet aanwezig is op de afgesproken dag en het afgesproken tijdstip op het overeengekomen afleveradres, of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk om te komen tot aflevering, zal het aangekochte product c.q. de aangekochte producten in overleg opnieuw worden aangeboden. Hiervoor worden herleveringskosten berekend van minimaal € 20,00.
  4. Roko bv. betracht de grootste zorg om leveringen compleet en tijdig te laten verlopen. Mocht dit bij een levering onverhoopt niet het geval zijn dan betrachten wij de grootste mogelijke nazorg om de (rest)-levering z.s.m. te voldoen.

 

Artikel 6 Retourzendingen:

  1. Voor wat betreft retourzendingen maakt Roko bv. onderscheid tussen voorraadartikelen en artikelen die speciaal voor u zijn besteld. Een speciaal voor u geproduceerd artikel kan door ons niet retour worden genomen. Een voorraadartikel nemen wij in principe wel retour. Retourmeldingen van voorraadartikelen dienen binnen 7 dagen na levering via info@roko.nl aangemeld te worden. Daarna zijn retourzendingen/meldingen niet meer mogelijk! De transportkosten voor het retourzenden zijn volledig voor rekening van de klant.
  2. Eventuele schade welke ontstaat tijdens het retour zenden is voor rekening en verantwoording van de klant.
  3. Voorts behoeft Roko bv. uitsluitend retourzendingen van product en/of producten te accepteren indien:
    • het product en/of de producten in de originele onbeschadigde en onbeschreven verpakking zitten
    • het product en/of de producten in originele staat zijn
    • het product en/of de producten niet gebruikt zijn geweest
    • het product en/of de producten schoon zijn
    • het product en/of de producten niet ingebouwd of gemonteerd zijn geweest
    • het product en/of de producten niet ingebouwd is en/of zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest, bijbehorende montagematerialen voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking, hetgeen ook geldt voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.

 

Artikel 7 Garantie :

  1. Op de door Roko bv. geleverde producten wordt een garantie gegeven voor in beginsel de duur van 2 jaren.
  2. Mocht evenwel door onze leveranciers c.q. fabrikant een kortere of langere garantietermijn in acht worden genomen, dan geldt die kortere of langere termijn als de tussen de klant en Roko bv. overeengekomen garantietermijn.
  3. De verplichtingen voortvloeiende uit de garantie strekken nooit verder dan waartoe de leverancier van Roko bv. en/of de fabrikant van het product en/of de producten gehouden is ingevolge de door die leverancier en/of die fabrikant gehanteerde garantievoorwaarden. De klant verplicht zich kennis te nemen van de bijgeleverde garantievoorwaarden, en is zich ervan bewust dat hij zich verder kan informeren op de website van de leverancier/fabrikant van het product.
  4. De klant zal nimmer een beroep kunnen doen op de garantie wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuiste montage, onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Roko bv., de klant of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel trachten aan te brengen aan het product en/of de producten en/of dit product en/of deze producten hebben aangewend voor doeleinden waarvoor het product en/of de producten niet is bestemd.

 

Artikel 8 Reclames :

  1. De klant dient direct bij levering van het product en/of de producten het alsdan geleverde direct te controleren op zichtbare gebreken, en/of het geleverde met de overeenkomst overeenstemt.
  2. Reclames over zichtbare gebreken en/of niet-levering conform de orderbevestiging dienen op straffe van verval van recht uiterlijk binnen 24 uren na levering schriftelijk te geschieden. Na afloop van deze periode zal Roko bv. derhalve nimmer producten retour nemen, ook niet indien de producten niet conform de orderbevestiging geleverd blijken te zijn en met name niet indien de producten niet meer aan de eisen in artikel 6.3 van de algemene voorwaarden blijken te voldoen.
  3. Reclames over beschadigingen op of aan het product zijn slechts ontvankelijk indien het product en/of de producten niet ingebouwd is en/of zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest.
  4. In geval van tijdige reclamatie heeft de klant niet het recht haar betalingsverplichtingen op te schorten.
  5. Alle reclames, van welke aard ook, kunnen slechts aanleiding geven tot vervanging van het geleverde, of, indien zulks redelijkerwijs onmogelijk is, tot restitutie van de aankoopsom.

 

Artikel 9 Aansprakelijkheid :

  1. Indien het door Roko bv. geleverde product en/of geleverde producten gebrekkig is en/of zijn, is de aansprakelijkheid jegens klant beperkt tot hetgeen in deze voorwaarden onder het artikel 7 “Garantie” is bepaald, met dien verstande dat de verplichting tot schadevergoeding, in alle gevallen, beperkt is tot maximaal een bedrag groot aan de aankoopsom van het product dat tot schade heeft geleid.
  2. Nimmer is Roko bv. aansprakelijk voor schade ontstaan door een gebrek in de zin van de regeling Productaansprakelijkheid (boek 6, titel 3, afdeling 3 BW).
  3. Evenmin is Roko bv. aansprakelijk indien de schade is te wijten aan opzet en/of grove schuld en/of verwijtbaar handelen, dan wel onoordeelkundig en/of oneigenlijk gebruik door de klant van het geleverde product en/of de geleverde producten.

 

Artikel 10 Overmacht :

  1. Roko bv. is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting voortvloeiende uit enige overeenkomst als bedoeld in deze voorwaarden, indien Roko bv. daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, en noch krachtens de wet, of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt of dient te komen, waaronder begrepen alle van buiten komende oorzaken, voorzien, of onvoorzien, of onvoorzienbaar, waarop Roko bv. geen invloed kan uitoefenen, werkstakingen in het bedrijf van Roko bv. daaronder begrepen.
  2. Roko bv. komt ook een beroep op overmacht als bedoeld in lid 1 toe, indien die overmacht ontstaat nadat Roko bv. haar verplichtingen had moeten nakomen.
  3. Indien de overmacht langer dan twee maanden voortduurt, zijn beide partijen gerechtigd de ontbinding van de overeenkomst in te roepen.

 

Artikel 11 Betaling

  1. Roko bv. accepteert 3 betaalwijzen:. kontant, bij afhalen in De Goorn . iDEAL. 3 dagen voor levering bijgeschreven
  2. iDEAL: u betaalt de order direct bij bestelling via het automatisch betalingssysteem iDEAL.
  3. Indien betaling voorafgaand aan de levering is overeengekomen, dient het verschuldigde bedrag tenminste drie werkdagen voor de overeengekomen leverdatum te zijn bijgeschreven op de bankrekening van Roko bv., bij gebreke waarvan de levering wordt uitgesteld, met toepassing van artikel 5 lid 3 van deze voorwaarden, en is de klant de wettelijke rente verschuldigd vanaf de oorspronkelijk overeengekomen leveringsdatum.
  4. Indien de klant na schriftelijke aanmaning volhardt in de non-betaling, dan wel, na schriftelijke aanmaning, weigert medewerking te verlenen aan alsnog levering op een normale werkdag binnen de normale werktijden binnen 14 dagen na bedoelde schriftelijke aanmaning, is Roko bv. gerechtigd de buitengerechtelijke ontbinding van de overeenkomst in te roepen. Alsdan is de klant verschuldigd aan Roko bv., bij wege van schadevergoeding onder algemene titel, een bedrag groot 50% van de koopsom, te vermeerderen met de wettelijke rente daarover vanaf de dag der buitengerechtelijke ontbinding.
  5. Indien U een bestelling langer dan 3 maanden op afroep wilt plaatsen, vragen wij een aanbetaling van 25% van de koopsom van de bestelling.

 

Artikel 12, Geschillen :

  1. Alle geschillen, ook die slechts als zodanig door een der partijen wordt ervaren, dienen bij uitsluiting te worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Roko bv., tenzij de kantonrechter bevoegd is. Roko bv. staat evenwel vrij het geschil voor te leggen aan de ingevolge de Wet bevoegde rechter.
  2. Op elke overeenkomst tussen Roko bv. en de klant is bij uitsluiting van elk ander recht uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.